Visa RSS-flöde

Alla blogginlägg

1. Lördagsrörelsen

Sprang vid Magelungen idag. Efter att jag släppt Långben på dansen. Solen kysste alla kroppar som var i rörelse. Promenad. Promenad med stavar, Promenad med barnvagn. Löpare med dubb. Dubblösa löpare. Skrinnare. Långfärdsskär. Hockeyrör. Hockeyklubbor. Bandyklubbor. Princessskridskor. Pulkadragning. Längdskidor. Vart ögat än nådde var folk i rörelse, förutom de som stannat till med termosen i solen. Jag älskar ...

Uppdaterad 2009-02-21 klockan 19:35 av Tränare Elisabeth

Kategorier
    Okategoriserat
  2. Rutor

Rutor. Ibland är livet inrutat. Schematiskt och planerat. Vardag som helg, dag som kväll. Jag behövde rut-fri ikväll. Obokat. Men lite ruta blev det. Lite kik i rutan. Började med Let´s Dance. Gick inte så bra. Har inte ro att se sådana program. Det jag hann se dock var Niclas Wahlgrens magrutor. Han såg väldigt nöjd ut att få visa upp dem i TV-rutan även om det gjordes snabbt. Så jag valde att se en film i min ruta. Den handlade ...

Uppdaterad 2009-04-21 klockan 21:11 av Tränare Elisabeth

Kategorier
    Okategoriserat
  3. Bantningsfoder

Idag var jag med mor till veterinären för att besikta tre helt underbara valpar av rasen Finsk lapphund.

Idag är även hundar och katter överviktiga och hos veterinären finns speciellt bantningsfoder att köpa. Visst är det fantastiskt?

Jag brukar ju säga att jag önskar att jag vore en hund. Varför? Jo, jag fick ju då äta bara den mat som ställs framför mig och inte mer... eller?

Hur det än är så går inte hundarna i kylskåpet och nosar... eller?
    ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  4. Välkommen värme, strålande sol!

Idag får jag sova tills jag vaknar. Inget alarm. Sätter på vattenkokaren och inser vad som skiljer den här morgonen från andra morgnar. Solen fullständigt vräker sig in genom mitt köksfönster. Termometern som ligger i the bull´s eye står på 7 grader plus-plus. Jag kan riktigt se framför mig hur isarna på stigarna i skogen luckras upp och rinner undan. Snart porlar det i bäckarna ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  5. Pizza

Idag åt jag pizza till lunch. Den var hemgjord och hade både kräftstjärtar, tonfisk och ost på sig. Den har förmodligen ett namn någonstans... vet ej vad.

Pizza kan man väl inte äta, har jag hört många säga. Varför inte då, brukar jag fråga? Jamen, det är ju så fett...

Min följdfråga är då hur ofta personen ifråga brukar äta pizza? Självklart ska man äta pizza om man gillar det, om än inte så ofta.

Det är faktiskt så att det finns inget vi inte kan äta. ...
    Kategorier
    Okategoriserat