Visa RSS-flöde

Alla blogginlägg

1. Jamie Oliver

Igår såg jag på Jamie när han gav sig till en liten ort norrut i England. Han skulle lära hela bygden att laga mat. Häftig tanke. Kanske jag ska dra till Bollnäs och se om jag kan göra något liknande där?

Varför Bollnäs? Ingen aning, var det första jag kom på. Förmodligen skulle det kunna gå hem i alla orter... om det nu går hem vill säga.

Jamies idé är att han lär upp åtta personer som lär upp två vänner som lär upp två vänner osv. Så här skulle de snart täcka hela ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  2. Tankerörelse

Var på en fantastisk föreläsning i helgen, som hette "Smarta Rörelser" och hölls av Susanne Volmesjö. Hon pratade om nervsystemet och om hur vi är programmerade för rörelse. Vilka rörelser vi gör redan i livmodern; ex gunga, när vi föds, kryper, reser oss upp; gunga, studsa, hoppa. Vad händer sen när vi inte utför rörelser som vi är programmerade för? Vad händer med koordinationen när vi hamnar stillasittandes i skolsalarna eller med kostym vid styrelseborden? Hur funkar hjärnan om inte ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  3. En citronpaj och en blåbärspaj

Ojdå, mitt löfte till mig själv sprack. Men det är bara den här veckan. En gång får man lov att misslyckas. Vi har varit på middag hos grannen idag, han är kock. Han hade gjort citronpaj och blåbärspaj till efterrätt. Det kan man inte säga nej till när det kommer från en profissionell kock. Det är omöjligt. Så en liten bit av varje blev det och jag njöt i varje tugga. Citronpajen var godast, för jag gillar när det är lite syrlig smak. Blåbärspajen var jättegod, men det var lite för mycket grädde ...
    Taggar: matvanor, motion Lägg till/redigera taggar
    Kategorier
    Träningsdagbok , ‎ Kostdagbok
  4. Anorexi och viktminskning !

Expressen.se har inte riktigt koll på sina budskap.

Detta är ett skrämande exempel på hur det kan gå om man tillåter annonser för viktminskning.

PrimaVi har flera gånger sagt nej till bannerannonser för viktminskningspreparat och när man läser Expressen.se så är det ju ganska lätt att förstå varför.

Tyvärr får vi in en del viktminskningsannonser via Google men dom syns aldrig tillsammans ...

Uppdaterad 2009-02-09 klockan 18:19 av Jan E

Kategorier
    Debatt
  5. skratta eller gråta

vi killar kollar på hur andra killar ser ut. tro inget annat. och vi är precis som ni tjejer fåfänga, men inte lika tydligt alltid.

idag var det muskelpass, och med PT i förrgår hade mina ben tungt idag.
    men det kändes skönt.

nu är det vila i dagarna två och god mat o dricka hemma hos mamma och hennes man. ...
    Kategorier
    Okategoriserat