• Homo- och bisexualitet RSS-flöde

av Publicerad 2001-01-21 10:06
    Förhandsvisning av artikel

De flesta svenska präster säger nej till att viga homosexuella

Motståndet mot att viga homosexuella är fortsatt högt inom kyrkan.
    En nyligen publicerad undersökning visar att mer än hälften av alla svenska präster inte vill viga homosexuella.
    Mest negativa är äldre manliga präster på landsbygden.

...

Kyrkan 

av Publicerad 2001-01-10 09:54

Homosexuella och kyrkan

Det tycks alltjämt vara svårt för kyrkan att acceptera homosexuella relationer. I en nyligen gjord undersökning av opinionsinstitutet Skop, beställd av Kyrkans Tidning, säger 55 % av 300 tillfrågade svenska präster nej till att viga samkönade par. Mest positiva är yngre kvinnliga präster i storstäderna och mest negativa är äldre manliga präster på landsbygden.
    ...
    av Publicerad 2000-06-05 09:47

Sverige liberalt - men flera olösta frågor kvarstår

Får man vara öppet homosexuell i Sverige?
    I stort sett ja - men inte om man vill vara pastor i Svenska Missionsförbundet. Flera andliga ledare både inom Svenska Kyrkan och Frikyrkorna menar att man visst får vara homosexuell bara man inte lever ut sin sexualitet i sexuella handlingar utan lever tillsammans i vänskap och celibat. Homosexuellt leverne är synd. Man hänvisar till tredje Moseboken i Bibeln - förbudet mot homosexuella handlingar: Du skall inte ligga hos en man, som man ligger hos en kvinna.
    ...
    av Publicerad 2000-02-29 09:44

Ibland är det viktigare att välja person än kön

Bisexuella kvinnor och män är en relativt dold grupp i vårt samhälle och sexologerna negligerar dem i allmänhet som en särskild kategori. Min hypotes är att många av dem som säger sig vara hetero- eller homosexuella egentligen är bisexuella. Enligt en undersökning om bisexuella i USA skulle det finnas 25 miljoner gifta par varav den ena eller båda parter var bisexuella.
    ...

• Senaste inlägg i forum

Anette

Visa inlägg

Jag är en kvinna på 63 år. Kom till USA för fem dagar sedan för att hälsa på dottern. Hade haft lite värk i tand 19 ( tredje tanden bakifrån vä sida) under några dagar och på planet tilltog värken...

Anette 2013-02-03, 15:07 Gå till det senaste inlägget
    jhonsmith

Visa inlägg

Tack för tipset Elisabeth. sen frågar han vill du genomföra en Ironman med mig och svaret blir... Visst är det kärlek när sonen blir så hjärteglad. Den är jättefin...!!!

;):p:p;)

jhonsmith 2013-01-07, 10:21 Gå till det senaste inlägget
    lejo

Visa inlägg

hej
    har tidigare i livet alltid haft god aptit o ätit hälsosamt samt tränat en del...har dock alltid upplevt jag haft ett par tre kilo för mkt att bära på

Nu efter att ha varit sjuk i fyra år pga...

lejo 2012-10-27, 05:03 Gå till det senaste inlägget
    Spiff

Visa inlägg

Jag har kommit i kontakt med ett påstående angående frukt, och har nu några frågor relaterade till påståendet ifråga. Enligt uppgifter jag fått så ska fruktos ha mycket lättare än vanligt vitt socker...

Spiff 2012-06-02, 16:26 Gå till det senaste inlägget