Visa RSS-flöde

Kate

Största segern!

Betygsätt det här inlägget
Hon är min vän och allt hos henne är stort; Hon har ett stort hjärta, en stor vänkrets, ett stort engagemang och en stor portion energi. Hon är också lång, kraftigt bygd och överviktig, men det pratar vi förstås aldrig om…

Hennes självbild säger att hon är oövervinnerlig och stark. Därför kom det som en chock när hälsoundersökningen visade att hon var i så usel kondition att det var ett under att hon kunde verka så energisk. Och hon bröt ihop och grät över sin egen situation. Som tur är, så arbetar hon på en arbetsplats där det finns resurser för friskvård, så hon blev erbjuden att träffa en hälsopedagog. Denna föreslog att hon skulle börja springa sig i form. Förslaget kändes helt absurbt!

När jag träffade henne, var min första tanke att det lät tokigt. Men det finns inte bara ett sätt att springa och om man börjar med några små steg… Tre gånger i veckan skulle hon springa, eller snarare ”ge sig ut”. Från början var det mycket korta sträckor och flera steg gående än joggande. I träningsprogrammet hon fick ingick personlig coaching och stöd.

Idag skickade hon ett sms till mig: ”Nyduschad och nöjd. Idag har jag sprungit 5 km i sträck för första gången i mitt vuxna liv! Kram”

Och jag kan bara göra vågen och jubla! Gud, vad hon är bra!!!
Taggar: Ingen Lägg till/redigera taggar
Kategorier
Okategoriserat

Kommentarer

1. Tränare Elisabeths avatar
    *fortsätter vågen*