Ebba

Tjuvar och banditer

Betygsätt det här inlägget
Jag och mina kollegor är på väg tillbaka från lunchrummet, (vårt lunchrum finns på våningen ovanför vårt kontor och man måste ta trappan i trapphuset för att komma dit). På vägen möter vi en kille i snickarbrallor, rufsigt hår och mer eller mindre tandlös. Han säger att han kollar ventilationen. Han gick till alla företag i huset. Snopet bara att det är vi som är fastighetsägarna och ingen av oss hade beställt någon service eller felanmält något fel. Vi misstänker att han "rekar" för att sedan komma tillbaka och ta det som såg värdefullt ut.
Otur för honom att vi precis som alla andra i huset kommer låsa in datorerna och annat som vi inte vill bli av med i kassaskåpet.
När folk slappar av blir lite lediga och sommarpersonal med aningen mindre koll kommer till arbetsplatserna smyger de oärliga till verket. Skickar bluff fakturor eller smyger runt och kollar möjligheter.Fredageftermiddag, skönt! Klockan tickar mot hemgång och jag sitter och smider planer för helgen.
Efter jobbet ska jag till frisören. Min frisör är en härlig tjej, pratig som attan och så pass öppen att det känns som vi är gamla vänner. Ikväll tänker jag sitta i en park någonstans med P och några andra tjejer. Sitta på en filt, mumsa på något gott och kanske dricka något med eller utan bubblor . Det är fredagsmys för mig!
Någonstans ska jag klämma in en löprunda. Jag har köpt nya löparskor som jag inte invigt än pga ett ont och elakt knä och idag vill jag springa!
Taggar: Ingen Lägg till/redigera taggar
Kategorier
Okategoriserat

Kommentarer

1. Tränare Elisabeth -
    Tränare Elisabeths avatar
    Hej Ebba, låter som ett härligt upplägg för helgen! mvh /elisabeth