Jag älskar att ääälska!
av
2010-09-11 klockan 18:46 (1576 Visningar)
-Alltså jag ääälskar X.
-Det gör du ju inte. Älskar du honom? Som i älskar på riktigt?
-Ja, det gör jag. Hur älskar man någon på oriktigt?
-Jamen vaddå, har du sagt att du älskar honom?
-Men, hallå. Ja, det har jag. Men jag har också sagt att jag älskar som i "vill aldrig förlora dig, vi ska aldrig ligga".
-Ååååh *suck*. Jag tycker det är så jobbigt när folk missbrukar ordet älska.
-Jaha.
-Ja. De äääääääälskar jordgubbar och de äääälskar en massa saker och jag tycker man ska använda det när man verkligen älskar någon.
-Eh OK. Och så här känner jag. Jag ääälskar att ääälska. Jag älskar mina barn, mina vänner, mitt jobb, jag älskar skogen, orientering, träna, jag älskar min mcBook, jag älskar min bil, jag älskar min VD när han säger Kör!..... jag älskar finska pinnar, jag älskar pepsi max och så älskar jag såna där små sockriga skumjordgubbar och jag älskar pizza hut och sushi och bananer......jag älskar att läsa och skriva, jag älskar ord och jag älskar att jag är så kapabel att älska så mycket. Jag älskar verkligen amerikanska språket, jag älskar även amerikanare och "I love burritos".
-Men Elisabeth. Du tar ju bort hela värdet i älska! Så när du ska säga till någon som du verkligen älskar att du älskar den personen då är det ju som "jag älskar skumbananer"!.
-Det är klart att det inte är. Det är en helt annan laddning i situationen ju. Det går inte att ta miste på! Den sortens "jag älskar dig" behöver inte ens uttalas med ord, det är ju något som egentligen sägs ögonblicket innan det uttalas.
-Äh, vi pratar om något annat.
-Ja, det får vi göra. Jag älskar att prata med dig. Var vi än pratar om!![]()

E-posta blogginlägg