Visa RSS-flöde

Att äta rätt och träna bra i utlandet.

Träningsvärk

Betygsätt det här inlägget
Det har varit en skidhelg i Schweiz. I fredags var det en halvdag skidor med familjen vid närmsta bergen i Frankrike. Crozet närmare bestämt. Det var en klarblå himmel, vit snö och fantastisk utsikt som mötte oss när vi tog oss upp med telekabinen. Tittade jag åt ena hållet hade jag bergen bakom Genève och hela staden framför mig. Åt andra hållet låg bergskedjan med Mont Blanc stor och mäktig. När vi satte oss ned för att äta lunch kunde man se hela Genève och vattengrejen som tydligen är så berömd(?). I lördags sen blev det skidåkning vid Nendaz med grannen, hans son och sonens kompis. Nendaz har fyra valleys som man kan åka i, varav en än Verbier. Men vi stannade i Siviez och det var jättehärligt. Samma klarblåa himmel, kristallklar snö och en utsikt som hette duga.

I fredags provade jag den nya brädan första gången. Den är bra, bättre för mig än min egna (eftersom den är för kort), men binningarna var för stora för mina små tjejfötter. Detta gör att det är mycket tuffare att åka, och efter en halv dag med "fel" binningar (som sedan grannen bytte innan vi åkte på lördagen) och en hel dag med tuff åkning så har jag tränngsvärk i nästan hela kroppen. Man kan känna vilka muskler man använder för vad när man åker, jag har nämligen träningsvärk i olika muskler på olika sidor av kroppen.

På höger sida har vi utsida lår som i princip krampade på vägen hem i lördags. Vi har även utsidan av ryggmuskeln, nere vid midjan. Och så axeln. på vänster sida har vi utsidan av vaden (ner mot fotknölen), rumpan, triceps, axeln och så handen. Jag vet dock inte om man faktiskt kan ha träningsvärk i handen, men det känns precis som träningsvärk..? Aja.

Imorgon är det Semledagen och jag ska göra egna, hemmagjorda, semlor. Håll tummarna
Taggar: matvanor, motion Lägg till/redigera taggar
Kategorier
Okategoriserat

Kommentarer

1. Tränare Elisabeths avatar
    Mont Blanc. Vad härligt det låter. Känslan när man varit ute eh hel vinterdag. Kroppen är lite mör. När tårna tinar så sticker det i dem och kinder är röda först av kylan och sen av värmen. Du använda många muskler i helgen. Kom ihåg att stretcha ut rumpan, så du inte får ont i knä o länd. Du kan gå träningsvärk i alla muskler. Skrattmusklerna också :-)