Visa RSS-flöde

Jan E

Du är vad du äter - Jag lurar dig vart jag vill !

Betygsätt det här inlägget
Programledaren i Tv3 blir miljonär på att förnedra deltagare och tjänar stora pengar på att visa upp hälsokostprodukter som sägs vara bra.

Vi har tidigare skrivit om programserien på PrimaVi .

Nu har det tydligen skurit sig mellan företaget som säljer produkter och programledaren. Helt utan att skämmas går programledarens företag till domstol och stämmer hälsokostkedjan.

I stämningsansökan står bland annat:

"3.8 Under våren och sommaren 2007 träffades parterna och diskuterade utformningen av skyltmaterial och marknadsföringskampanjer. Inför inspelningen av varje avsnitt av Programmet fordes diskussioner med XXXX och hans butikspersonal på XXXX i Stockholm rörande preparat som skulle kunna vara bäst for deltagarna i Programmet.
De preparat som Skipper och Life ansåg mest verkningsfulla användes i Programmet. Denna tv-exponering ökade kännedomen om Life och dess preparat vilket liven innebar betydande kommersiell nytta för Life."

Hälsokedjan Life Europe tvingas betala 3 miljoner kronor samt rättegångskostnader till programldedaren enligt en dom från Stockholm tingsrätt.

Byt namn på programmet !

Förslaget är "Jag lurar dig vart jag vill !"

Uppdaterad 2009-03-01 klockan 10:22 av Jan E

Taggar: Ingen Lägg till/redigera taggar
Kategorier
Okategoriserat

Kommentarer

1. Tränare Elisabeths avatar
    Åh så skönt. Då slipper vi som står i vågskvalpet av programledarens alla yttringar och utsläpp bemöta huruvida "algtalgblomsterfröroten" verkligen ökar fettförbränningen. Eller funkar det helt enkelt dugligt med en promenadjogg?
    Låt mat vara mat. Det andra går bra att "Skippa" !