+ Svara på ämne
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Mat - en kärlekshandling till mig själv

Reg.datum
    Jan 2009
    Blogginlägg
    93

Standard Mat - en kärlekshandling till mig själv

Jag har varit på retreat några gånger och då äter man under tystnad. Det är en mäktig känsla faktiskt. Har du provat det någon gång?

Vissa säger att det där med att äta under tystnad är inga problem för dem, de är ensamstående och äter alltid under tystnad. Då menar jag att det är annorlunda att äta under tystnad tillsammans med andra.

Pröva någon gång, om du ej gjort det, och skriv och berätta hur du upplever det. Jag önskar vi kan träna på att se maten som en kärlekshandling till oss själva. Vad tycker du om det?

Lightbulb Låt maten tysta mun

När jag växte upp hördes ofta "låt maten tysta mun".

Jag ser middagsmåltiden som det kanske ända tillfället på dagen att få lite information från barnen om vad som händer i deras värld.

Det brukar gå rätt fort för dom att äta upp

Ska testa "tysta mun"-leken någon gång, faktiskt inte en så dum idé.
    Det kan ju faktiskt vara så att dom vill undvika pappas alla konstiga frågor vid matbordet och gör det genom att så fort som möjlig sleva i sig pyttipannan för att kunna dra sig undan till tryggheten på sina rum .. Hemska tanke..

Har en kompis som flyttade till Italien, det han tog med sig hem var kärleken till mat. För honom hade maten tidigare varit ett nödvändigt ont men nu lagar han väldigt god och varierad mat med härliga råvaror. Han förklarar ofta Italienarnas kärlek till mat. Är pyttipanna Italienskt?

+ Svara på ämne

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg