Google
Web medicallink.se primavi.se vaccination.nu
 PRIMAVI
Mat & dryck
Fråga dietisten
 Senaste frågor & svar
Allergi/överkänslighet
Ätstörning
Bantningsmedel/-metoder
Blodfetter/kolesterol
Blodsocker
Blodtryck
Brister
Cancer
Candidas
Diabetes
Dietistutbildning
Fasta
Fett
Fettförbränning
Fibromyalgi
Förstoppning
Fysisk aktivitet
Gå ner i vikt
Gallbesvär
Grönsaker
Hetsätning/kräkning
Hiatusbråck
Hunger
Järn
Kosttillskott
Kroppssammansättning
Livsmedelsråd
Magkatarr
Mag-tarmproblem
Matvanor
Metabola syndromet
Muskler
Näringsberäkning
Njursten
Normalvikt
Normalvikt?
Oregelbundna matvanor
Övervikt
Övrigt
Protein/kolhydrater
Socker/sötningsmedel
Sushi
Trötthet
Undervikt
Uppblåst/ont i magen
Varierad kost
Vätskebalans
Vegetariskt/vegan
Veta mera om näringslära osv
Viktnedgång
Vitaminer/mineraler
Råd/Reflektioner
Matlexikon
Näringslära
-Livsmedelsgrupper
-Vegetabiliskt
-Kosttillskott
-Superfruits
Hälsa
-Bantning & Vikt
-Risker med mat
-Kosthållning
Svensk forskning
Matlagning
-Kött & grönt recept
-Vegetariska recept
-Ingredienser
Drycker
Träning & idrott
Fråga personliga tränaren
Idrott
Mental träning
Vardagsmotion
Samhälle
Skador
 Föräldrar & barn
Barn
Graviditet
Svensk forskning
Sex & relationer
Hälsa/Sjukdom
Familj/Relationer
Manlig sexualitet
Kvinnlig sexualitet
Homo- & bisexualitet
Transexualitet
Sexuella företeelser
Svensk forskning
Njutning & skönhet
Själ & psyke
Hälsa
Stress
Samhälle
Träning & idrott
Fråga idrottsläkaren
Idrott
Mental träning
Vardagsmotion
Samhälle
Skador
Tandvård
Fråga tandläkaren
 Artikelarkiv

 FrÃ¥ga dietisten » Hunger

Medicin som ger hunger

Hunger  

Jenny 24 Fråga:
Hej!
Jag drabbades av en djup depression i våras och äter sedan dess antidepressiva mediciner, cipramil och mianserin. Min läkare varnade mig för att jag kanske skulle komma att gå upp i vikt av dem,men eftersom jag rasat ca 15 kilo under tiden jag var som sjukast såg jag inte det som något större problem. Nu har jag återfått de kilon jag tappade i våras men utöver det också ca 8 kilo till. Jag tycker inte att jag äter sämre än tidigare och jag motionerar faktiskt mer än vad jag gjorde innan jag började äta den här medicinen så jag vet inte vad jag ska göra för att sluta gå upp i vikt och helst tappa dessa 8 kilon. Jag är hungrigare än tidigare men försöker att hålla igen ändå. Medicinen är livsviktig för mig i nuläget så den kan jag inte vara utan - men finns det något annat jag kan göra? Jagär student så jag har inte råd att gå till t.ex. Viktväktarna. Hoppas att ni kan hjälpa mig.
Tack på förhand!

MVH
Jenny


Bim Åkers Bim Åkers Svar:
Hej Jenny,
Vissa antidepressiva mediciner har denna, ibland oönskade effekt, och det gäller att ta en sak i taget. Det viktigaste först tror jag är lägligt att fråga sig. Du behöver bli fri från depressionen och kan sedan ta itu med vikten - om det är ett problem. Fortsätt att äta regelbundet, hoppa aldrig över måltider och låt det aldrig gå för lång tid mellan att du äter. Läs gärna dietist Jaroslavas hemsida för mer tips. Lycka till! Vänliga hälsningar Dietist Bim



Annonser
Kontakta oss
 © Medical Link · All Rights reserved Medical Link 3W AB · Citera oss gärna men ange källan

seo services

garcinia cambogia reviews

bad credit loans